Przejazd kolejowy do Pasiecznej pod szczególnym nadzorem
Do naszej redakcji napisała jedna z czytelniczek z informacją o niebezpieczeństwie jakie może nas spotkać na przejeździe kolejowym na drodze Nowy Jaworów – Pasieczna.
Przejazdy kolejowe to jedne z miejsc, na których nasza czujność powinna być wzmożona. Gorzej jeżeli nasze wyczulenie jest usypiane i mamy poczucie, że przejazd jest strzeżony. Możemy więc opierać się na tym nie kontrolując tego, co się na nim dzieje. Opisany poniżej przykład powinien wyprowadzić z błędu każdego, kto myśli w ten sposób.
Do naszej redakcji napisała jedna z czytelniczek z informacją o niebezpieczeństwie jakie może nas spotkać na przejeździe kolejowym na drodze Nowy Jaworów – Pasieczna. Z założenia wskazany przejazd jest strzeżony i każdy przejazd pociągu powinien być zabezpieczony opuszczonym szlabanem, który uniemożliwia przejazd przez niego w tym momencie. Okazuje się, że wcale tak nie musi być. Na przesłanym do naszej redakcji filmiku i zdjęciach mogliśmy zobaczyć przejeżdżający pociąg towarowy w momencie, kiedy opuszczenie i sygnalizacja szlabanu nie działa. Trasa kolejowa, o której mowa leży na szlaku do Legnicy, po której kursują pociągi zarówno pasażerskie jak i towarowe. Według naszej czytelniczki opisana sytuacja nie była jednostkową i należy tam zachować wzmożoną ostrożność.
Wczoraj, po przesłaniu opisanej informacji, poinformowana o tym odpowiednia instytucja PKP, do której należy przejazd, interweniowała w tej sprawie i naprawiała opisaną usterkę. Dziś podczas robienia zdjęcia do artykułu, autor był świadkiem, kiedy szlaban opuszczał się odpowiednio wcześniej przed przejazdem pociągu. Postanowiłem jednak napisać o tej sprawie, aby przestrzec przed ewentualnym niebezpieczeństwem. Jesteśmy w końcu skazani na poprawność działania maszyny i tyczy się to nie tylko opisanego przejazdu. Zachowujmy zawsze w tych miejscach ostrożność. Spotkanie samochodu i pociągu to pewna katastrofa.
Marcin Burski
info od czytelniczki
foto od czytelniczki, Wieści Gminne
A gdzie ten filmik? Jeśli sygnalizacja bądź szlabany nie działają to pociąg może przejechać z prędkością nie większą niż 20km/h z zachowaniem szczególnej ostrożności
Za każdym razem jest stawiany znak „STOP” kiedy sygnalizacja nie działa bądź jest w trakcie naprawy usterki. Jeżdżę tą trasą od 20 lat i pierwsze słyszę żeby takie cuda się tam działy. Pozdrowienia dla Pani czytelniczki…