Niezadowolenie z pracy Samorządowej Przychodni ciągle trwa

Do redakcji Wieści napisała jedna z mieszkanek, która chciała podzielić się swoimi negatywnymi odczuciami dotyczącymi pracy Samorządowej Przychodni Zdrowia w Jaworzynie Śląskiej.

Epidemia koronawirusa bez względu na to, co o niej myślimy ogniskuje nasze postrzeganie świata i organizuje na nowo nasze funkcjonowanie. Jednym z problemów z jakim zmaga się część naszych mieszkańców jest dostęp do korzystania z usług Samorządowej Przychodni Zdrowia w Jaworzynie Śląskiej. Temat jest powszechnie znany i po raz kolejny wraca na łamy Wieści.

Do redakcji Wieści napisała jedna z mieszkanek, która chciała podzielić się swoimi negatywnymi odczuciami dotyczącymi pracy Samorządowej Przychodni Zdrowia w Jaworzynie Śląskiej. Oto treść wiadomości: „Panie Marcinie, Pisze do pana na prośbę moich cioć, wujkow i dziadków którzy korzystają z przychodni gminnej na Westerplate. Dlaczego jest tak utrudniony dostęp do lekarzy tam? Pewnie wszyscy tłumaczą to pandemia ale kiedy jak nie teraz podczas choroby potrzebujemy lekarzy? Co z chorymi tak jak starsze osoby które chorują przewlekle np na serce? Oni potrzebują kontaktu z lekarzem tak jak dawniej. Boje się że przez to zachorują jeszcze bardziej. Nie rozumiem tego bo można wszystko zorganizować bezpiecznie bo jest umawianie na godzinę i można pilnować żeby była jedna osoba na poczekalni. Dla chcącego nic trudnego. Ciocia była w klinice i została normalnie przyjęta na oddział na konsultacje. Jeszcze w Świdnicy i okolicy przychodnie działają jak przed koronewirusem. Chyba przyzna pan że lekarz ma leczyć w każdych czasach nawet ciężkich?”(pisownia oryginalna).

We wskazanej kwestii interweniował już na początku września radny Wojciech Syntyrz, który złożył interpelację dotyczącą tego problemu. Chodziło w niej o dostęp do przychodni i pracę laboratorium. Odpowiedź Dyrektora Przychodni Pana Adriana Szewczyka, którą poniżej zaprezentuje daje możliwość zapoznania się z argumentami Przychodni w tej sprawie.

Czy głos mieszkańców i ich niezadowolenie wynikające z wiedzy jak potrafią funkcjonować inne przychodnie zostanie uwzględniony? Czy dostęp do Przychodni zachowując środki sanitarne będzie bardziej przychylny dla pacjentów? Czas i zrozumienie włodarzy miasta pokaże. Trzeba brać pod uwagę wszystkie uwarunkowania. Te którymi kieruje się Dyrektor Przychodni i mieszkańcy, którzy domagają się odpowiedniej opieki medycznej. Złoty środek w tej kwestii wydaje się możliwy i potrzebny do wypracowania patrząc na przykłady płynące z innych ośrodków. Epidemia covid – 19 może nas szybko nie opuścić, dlatego trzeba już teraz myśleć jak usystematyzować dostęp do podstawnych kwestii takich jak m.in zdrowie, co jest wartością nadrzędną. Głosy mieszkańców w komentarzach na profilu facebook Grzegorza Grzegorzewicza o tym, że stać go na prywatną opiekę zdrowia, więc nie interesuje się tą publiczną, wyglądają niepokojąco.

Marcin Burski

Redaktor Wieści Gminnych Jaworzyna Śląska

4 myśli na temat “Niezadowolenie z pracy Samorządowej Przychodni ciągle trwa

  • 8 października, 2020 o 1:51 pm
    Permalink

    Na temat przychodni to już wszystko zostało napisane ,ale czy Pan Marcin osobiście sprawdził jak działa przychodnia? Laboratorium przyjmuje na wyniki ,stomatolog przyjmuje pacjentow chirurg raz w tygodniu jest i inni gabinety tez normalnie działają.Tylko wszystkim nie dogodzisz sa teleporady i to nie podoba się ludzą. Niech ktoś nie pisze ze wszędzie jest normalnie bo nie jest. Jak do tej pory to jeszcze nikt nie napisał o przychodni „Sanus” która jest zamknięta i nikomu to nie przeszkadza.Dosc obrażania pań które tam pracuja i wykonują swoją pracą sumiennie A tym bardziej lekarzy którzy jeżdżą na wizyty domowe rozmawiają z pacjentami przez telefon starają się pomagać.

  • 9 października, 2020 o 4:30 pm
    Permalink

    Do Marii – teleporada – ginekolog 😉 Jestem, raczej byłem mieszkańcem J. Śląskiej. Mieszkam teraz w dużym mieście. Podam przykład jak działa „moja przychodnia” – pobieranie wyników na miejscu po uprzednim ustaleniu terminu (osobistym lub telefonicznym) – wyniki do 1h czasu. Do osób starszych przychodzą pielęgniarki, aby pobrać krew do badań (jest ich osiem), aby zmniejszyć ich ryzyko do zarażenia wirusem. Rejestracja zapisuje normalnie na wizytę do lekarz, chyba, że pacjent woli teleporadę. W poczekalni siedziska pojedyncze porozsuwane na odpowiednią odległość. Dostęp do masek jednorazowych, rękawiczek przed rejestracją nieograniczona. Została też zwiększona ilość wizyt domowych na NFZ. Jeżeli choć w jednej dziesiątej jaworzyński ośrodek będzie spełniał te warunki to , może Pani napisać, że w miarę funkcjonuje. Już mi się nawet nie chce opisywać waszych teleporad, jak lekarz każe odstawić bardzo ważne leki, nie pytając o nic – porażka, żenada i wstyd.

    • 10 października, 2020 o 8:55 am
      Permalink

      Do Pana Ros 😁korzystał Pan z tele porady u ginekologa to współczuję ale nie w naszej przychodni.Prosze nie wychwalać dużych miast bo znam ośrodki gdzie przez tydzień nie można dodzwonić się. Właśnie staram się o wizytę domową do tescia i wcale nie jest różowo z podejście lekarza do starszego człowieka.Wiec morał taki lepiej jest gdzie nas nie ma.

      • 11 października, 2020 o 3:27 pm
        Permalink

        Do Marii – jeżeli Pani nie zrozumiała ironii co do teleporad, to już nie mój problem. W pierwszym komentarzu połowa wpisu jest ogromnym żalem co do pracy placówki, a druga połowa wychwalaniem ludzi tam pracujących. Chciałem swoim komentarzem pokazać Pani, że w dobie pandemii, można w miarę normalnie funkcjonować. To wszystko zależy od kierownictwa danej placówki, a także włodarzy miasta. Nie wiem jak jest w innych miastach, podałem przykład na swojej przychodni. Nie twierdzę i nie twierdziłem, że wszędzie jest dobrze. Komentarz nie miał podważyć Pani odczuć do przychodni w J.Ś oraz osób tam pracujących, tylko miał być kontrastem, że jeśli się chce to można. Więc morał taki, jeśli się chce to można.

Dodaj komentarz